Nieuws

Nieuwe huisstijl

september 2018

Het Natuurmuseum heeft sinds de herfst een compleet nieuwe huisstijl. Aan Vorm2 Reclamemakers vroegen we een communicatieplan te ontwikkelen waarmee we voor langere tijd vooruit kunnen.

De opdracht werd begonnen door eerst een aantal medewerkers te interviewen, van directeur en stafleden tot medewerkers en vrijwilligers. Hier kwam duidelijk het DNA van het Natuurmuseum naar boven dat vertaald is in de merkwaarden: Verrassend, Verbindend en Verrijkend. Er is vervolgens een vertaling gemaakt naar woordmerk en beeldmerk die samen het nieuwe logo vormen. Als je goed kijkt herken je er een uil in. Samen met de woorden ‘Weten wat er leeft’ is het logo compleet.

We gaan de nieuwe huisstijl gefaseerd invoeren, maar het zal niet lang duren of je herkent het Natuurmuseum meteen en van verre!

Meer nieuws

Symposium Landschapsbiodiversiteit

Natuurmuseum Fryslân bestaat in 2023 honderd jaar, maar we zijn niet de enige groene organisatie die een jubileum heeft. Landschapsbeheer Friesland bestaat veertig jaar, Sovon…

50.000e bezoeker voor T. rex in Town

Sinds de herfstvakantie van 2022 is T. rex in Town te zien in Natuurmuseum Fryslân, de jubileumtentoonstelling ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van het…

Gezocht: Junior Conservator (16-24 uur)

Introductie Van de kleinste bij tot het enorme skelet van een potvis: in het Natuurmuseum Fryslân ontdek je van alles over de natuur. Steeds wisselende…
keyboard_arrow_up