Nieuws

  1. Home
  2. chevron_right
  3. Nieuws
  4. chevron_right
  5. Nieuwe huisstijl

Nieuwe huisstijl

september 2018

Het Natuurmuseum heeft sinds de herfst een compleet nieuwe huisstijl. Aan Vorm2 Reclamemakers vroegen we een communicatieplan te ontwikkelen waarmee we voor langere tijd vooruit kunnen.

De opdracht werd begonnen door eerst een aantal medewerkers te interviewen, van directeur en stafleden tot medewerkers en vrijwilligers. Hier kwam duidelijk het DNA van het Natuurmuseum naar boven dat vertaald is in de merkwaarden: Verrassend, Verbindend en Verrijkend. Er is vervolgens een vertaling gemaakt naar woordmerk en beeldmerk die samen het nieuwe logo vormen. Als je goed kijkt herken je er een uil in. Samen met de woorden ‘Weten wat er leeft’ is het logo compleet.

We gaan de nieuwe huisstijl gefaseerd invoeren, maar het zal niet lang duren of je herkent het Natuurmuseum meteen en van verre!

Meer nieuws

Gezocht: Junior Conservator (16-24 uur)

Introductie Van de kleinste bij tot het enorme skelet van een potvis: in het Natuurmuseum Fryslân ontdek je van alles over de natuur. Steeds wisselende…

10.000e bezoeker voor T. rex in Town

De expositie T. rex in Town in het Natuurmuseum Fryslân heeft in de eerste drie weken al veel publiek getrokken. Dinsdag 8 november werd de…

Colleges van GS en B&W op bezoek

Dinsdag 21 juni waren zowel het complete college van Gedeputeerde Staten van Provincie Fryslân als het college van B&W van Gemeente Leeuwarden op visite in…

Pop-up Natuurmuseum

Je kunt Natuurmuseum Fryslân nu ook buiten de muren van het monumentale Nieuwe Stadsweeshuis tegenkomen. Twee pop-up museumkasten, in de vorm van het logo, geven…

Natuur om de hoek – update

Natuur om de Hoek heeft tijdens de lockdown niet stil gezeten, het kreeg alleen een andere invulling. Natuur om de Hoek is een wekelijkse, naschoolse…